Vaardigheidstraining voor managers – Het belang van zachte vaardigheden

Vaardigheidstraining voor managers – Het belang van zachte vaardigheden

Een manier om soft skills uit te leggen zou zijn om te proberen te beschrijven wat ze niet zijn. Soft skills zijn niets meer dan de niet-specifieke of verborgen vaardigheden die je in de loop van de tijd verwerft en die je niet altijd met het blote oog kunt zien. Deze vaardigheden kunnen zo simpel zijn als oprechte bezorgdheid voor de persoon met wie je praat. Het kan zo complex zijn als het vermogen om een kamer binnen te lopen, zonder overweldigd te worden, en te weten waar je stoelen moet neerzetten. Je kunt deze zachte vaardigheden in je kindertijd of via je opleiding verwerven en ze vervolgens met groot succes op de werkplek toepassen Sinds 2004 partner in persoonlijke groei! – Anker & Kompas

Anker & Kompas

Clicky

WhatsApp ons

1
Stel je vraag via WhatsApp
Powered by Join.chat.

zachte vaardigheidstraining

Om verantwoordelijkheid te nemen voor je soft skills-training en ze onderdeel te maken van je dagelijks leven, moet je beginnen met je problemen eigen te maken. Een belangrijk onderdeel van kritisch denken is het identificeren van een probleem of probleem en het werken aan het vinden van een oplossing. Het identificeren van uw probleem is niet zo belangrijk als het begrijpen van de mogelijke oplossingen, omdat problemen erger kunnen worden als we de onderliggende oorzaken blijven negeren. Door eigenaar te worden van je probleemoplossende vaardigheden, kun je er iets aan doen, in plaats van er alleen maar over te klagen.

Een ander belangrijk onderdeel van soft skills-training voor managers is leren eigenaar te worden van je eigen succes. Als professionele manager kom je vaak in posities terecht waarin je gefrustreerd, gestrest of zelfs boos bent op iemand anders of je werknemers. Dit soort reacties zijn normaal en komen op de slechtste momenten voor, maar hoe u ermee omgaat, heeft een blijvende invloed op uw prestaties. In plaats van boos te reageren, kunt u overwegen een meer passief-agressieve benadering te volgen, waarbij u erkent dat de andere partij gelijk heeft, maar u ook manieren voorstelt waarop u uw eigen prestaties kunt verbeteren. Dit zal uw medewerkers aanmoedigen om te delen in de verantwoordelijkheid voor hun eigen succes en geeft u de mogelijkheid om de voordelen van effectief teamwerk te versterken.

Meer informatie op: https://www.anker-kompas.nl/