Hoe suppletie met magnesium uw conditie ten goede kan komen

magnesium

Hoe suppletie met magnesium uw conditie ten goede kan komen

Een laag magnesium gehalte kan op verschillende manieren uw gezondheid in gevaar brengen. Naast vermoeidheid kan een tekort aan magnesium leiden tot osteoporose. Mensen met gastro-intestinale aandoeningen of diabetes type 2 lopen doorgaans het risico op lage magnesiumspiegels. Degenen die geen optimale hoeveelheden magnesium in hun dieet consumeren, lopen ook risico op een laag magnesiumgehalte. Hier zijn enkele manieren waarop u uw dieet kunt aanvullen met dit essentiƫle mineraal. Lees verder voor meer informatie.

Magnesium regelt de distributie ervan en neemt deel aan cardiorespiratoire en krachtactiviteiten. Tijdens inspanning wordt Mg getransporteerd naar de plaatsen waar energie wordt geproduceerd. Langdurige uithoudingsoefeningen verschuiven Mg van het serum naar spieren en erytrocyten, terwijl kortdurende inspanning het serumgehalte verhoogt. Daarom kan het verhogen van uw inname van magnesium tijdens het sporten uw conditie ten goede komen. Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat je lichaam gehydrateerd is tijdens het sporten.

Onderzoek heeft aangetoond dat voldoende magnesium de kwaliteit van lichaamsbeweging kan verbeteren. Hogere magnesiumgehaltes in het lichaam helpen de spierprestaties te verbeteren. Een gebrek aan magnesium kan de energiekosten van lichaamsbeweging verhogen. Voor atleten verbeteren hogere magnesiumgehaltes het spierherstel en de prestaties. Bij regelmatig gebruik kan magnesium u helpen fit te blijven en een gezond lichaamsgewicht te behouden. Magnesium is belangrijk voor botten en tanden. Het verhoogt ook de immuniteit en helpt u sneller te herstellen van intensieve training. Naast de vele voordelen, is aangetoond dat magnesium vermoeidheid vermindert en de kwaliteit van de slaap verbetert.

Naast het consumeren van een dieet met veel magnesium, kunt u ook magnesiumsupplementen nemen. Hoewel magnesium het beste uit voedsel kan worden gehaald, kan suppletie je helpen om aan je dagelijkse magnesiumbehoefte te voldoen. Er zijn veel voedingsmiddelen die rijk zijn aan magnesium en die u kunt eten om uw inname te verhogen. Deze voedingsmiddelen zijn ook goede bronnen van magnesium. Ze zullen allemaal bijdragen aan je magnesiumbehoefte. Een goede bron van magnesium zijn pompoenpitten en boerenkool. Voor een vegetarisch dieet zijn pompoenpitten en spinazie geweldige bronnen van magnesium.

Klik hier om meer te lezen: Vitaily Supplements B.V.